tisdag 14 maj 2013

Nedslag i lippisamlingen: MUA Lipstick nr 16 Nectar

Sist ut i min samling med läppstift från MUA är det enda stift som mig veterligen har fått ett namn, färg nummer 16: Nectar. Kanske är det fler som fått namn, men det är den enda i min samling i alla fall.


Min samling med MUA Lipstick: 





MUA Lipstick nr 16: Nectar

Jag har ingen aning om varför det är den enda färgen med ett eget namn, kanske är det så att MUA lyssnat på de kunder som gärna vill ha namn på sina läppstift? Jag tror nämligen att detta är ett senare tillskott då jag sett på flera ställen att de tidigare hade 13 färger.


MUA Lipstick nr 16: Nectar


MUA Lipstick nr 16: Nectar

Nectar är en ljus persikofärgad korallig färg som skulle kunna vara neutral, men som blir lite för skarp på mig faktiskt. I hylsan ser stiftet nästan.. persikoneonfärgat (öh, hur det nu går ihop) ut. Mer knalloreange än neutralt korall. Ett par lager på läpparna ger också det resultatet, men om man arbetar lite med den och biter av och sedan blandar på läpparna så blir det lite bättre. Fortfarande en ganska speciell färg dock. Tror inte den är för alla. Jag har sett att den ser väldigt neutral ut på vissa när jag kollar runt på bloggar på nätet, men jag vet inte om de har ändrat i sin formula eller om det är min hudton för jag tycker nog att den är knalligare och skarpare än en vanlig MLBB som den ser ut att vara på vissa. 

Inte mitt bästa köp, men en udda färg i min samling och som sådan kan den verkligen motivera sin prislapp.

Inga kommentarer: