måndag 6 maj 2013

Måndagspaletten: Urban Decay Smoked


Jag har många paletter och en del annat från Urban Decay. Från början blev jag förtjust i märket för att det var helt veganskt, men snabbt, snabbt gick det över till att bli något helt annat. UD är kanske mest kända för sin översuperperfekta ögonskuggsprimer men även för sina Book of Shadows. Ögonsskuggspaletter med extra allt som blivit riktiga samlarobjekt. JAg har faktiskt allihop utom den allra första som jag ständigt är på jakt efter på ebay och liknande ställen. Jag hoppade även över Alice i Underlandet-paletten, trots att jag älskar Alice, men insåg när den kom att jag hade nästan alla ögonskuggor redan i andra paletter.

Idag tänkte jag dock ta en titt på en palett jag köpte i höstas, deras "Smoked"-palett.



Paletten innehåller 10 stycken ögonskuggor.
Övre raden: Kinky, Freestyle, Mushroom, Backdoor, Blackout
Nedre raden: Barlust, Rockstar, Evidence, Loaded, Asphalt



Kinky, Freestyle, Mushroom, Backdoor, Blackout


Uppifrån och ner: Barlust, Rockstar, Evidence, Loaded, Asphalt

Perversion

I paletten ingår också en ögonpenna i färgen Perversion. En kolsvart penna i 24/7. De här pennorna är ju kanske de bästa som finns på marknaden. Mjuka och lätta att använda och sitter som berget tills det är dags att sminka av sig.


Sista fotot blev lite suddigt, men det är ju trots alt färgen som man vill se och den syns ju ändå.:)

Jag har flera av de här skuggorna i andra paletter men kombinationen är suverän, när man vill ha med sig en mindre palett än någon av Book of Shadows och allihop går bra ihop med varandra.

Inga kommentarer: