torsdag 9 maj 2013

Nedslag i lippisamlingen: MUA Lipstick nr 13


Min samling MUA Lipstick: 16, 13, 10, 9, 8, 7, 3, 2

Det näst sista läppstiftet i min MUA-samling är färg nummer 13. Jag är ruggigt svag för knalliga röda läppstift, det är nästan så man skull kunna kalla det en fetisch. Detta är också en riktig skönhet, bara titta på hur starkt lysande rött stiftet är!






Detta är också ett av få stift från MUA som inte innehåller något skimmer utan bara är krämig och underbar. Stort plus för det! Använd läpppenna dock, för den kan smeta en del eftersom den är så mjuk och krämig. Konstigt nog är jag egentligen lite för feg för att våga använda knalliga färger särskilt ofta, för jag älskar, älskar, älskar den här typen av starka röda färger utan skimmer. Just den här drar aningens lite åt oreange skulle jag säga, snarare än blått. Hållbarheten är sådär eftersom det smetar en del, man får bättra på en del, men för 1£ är det ett kap! ETT KAP I TELL YOU! Och är man grundlig med läpppenna, puder och ett par lager så sitter det bra. Vågar man inte använda det så kan man bara ta fram det då och då och titta på det i hylsan, så fin är färgen.

MUAs smink är inte djurtestat och finns att köpa på Superdrug i ENgland eller MUAs hemsida.

Inga kommentarer: