tisdag 23 mars 2010

Body America


Jag vet inte hur det är med er men min hud har i princip frystorkat i vinter och formligen dricker Bodybutter på löpande band. Lotion funkar inte för tillfället utan det är butter på hela kroppen som gäller. Sedan i julas har min kropp satt i sig två burkar kroppssmör. TVÅ burkar på 3 månader. Mums säger kroppen. Min absoluta favorit är en bodybutter jag köpte i Italien förra året. Den är len och fin och doftar arganolja och kommer från märket L´erbolario. 200 pix per burk får man krama fram så kanske tur att det inte är så lätt att få tag i i Sverige.


Här på hemmaplan har jag istället en annan favorit. Body America finns i de flesta större Coop-butiker, vilket är tur för mums filibabba vilka produkter det här är. Jag gillar framför allt att det är ekologiskt, men dessutom är det ljuvliga dofter, tokfina bukar och huden blir lugn och fin och låter bli att krackelera. Hittills har jag gjort gång på två burkar Southern Bell (Persika-Mango) och en burk Va Va Voom (Blåbär-Äpple) och jag är duktigt sugen på en burk New York Cheese Cake with an Edge (vanilj-jordgubb). Framför allt gillar jag persikobuttern. Man doftar som en hel fruktsallad men inte mer än en stund efteråt så den krockar inte med en ev parfym.



En annan sak jag gillar med den här buttern är att den sjunker in i huden ganska så snabbt så den klibbar inte fast i sovkläderna om man smörjer in sig på kvällen efter en dusch. Väldigt skönt. Visst är de snygga? Kostar en 140 pix på närmaste Coop men går säkert att köpa på nätet ocskå.

1 kommentar:

badbomben sa...

Tack att du påminde mig, har småvinkat med fransarna mot dessa i våran när-Coop:)