måndag 1 april 2013

Måndagspaletten: MUA Glitterball Palette

Det må vara första april, men jag kör på med min näst sista palett från MUA ändå.


Av mina paletter från Makup Academy så är nog det här min favorit. The Glitterball Palette. 12 färgglada ögonskuggor med glittrig fin yta, i alla fall i asken.. Glitter kan ju vara lite av en vattendelare, antingen så gillar man eller så gillar man inte. Jag gillar nog, men det är ruskigt svårt att få till bra glitterskuggor som inte ligger i stora drivor på kinderna efter 30 sekunder.



MUAs Glitterball Palette presenterar inte direkt det problemet, men av en helt annan anledning än bra kvalitet på glittret. Namnet är nämligen ganska missvisande. Även om det ligger lite fint glitter över skuggorna i paletten så skulle jag snarare säga att vi har 12 stycken riktigt fina skimmerskuggor här. UNDERbara på vintern när man kanske vill ha lite mer "oumpf" för att pigga upp sig med i mörkret eller snön. Möjligen att den första, svarta, blir lite matt i och för sig, i alla fall i jämförelse med de andra.



Ja, tyvärr har jag inte inte lyckats få bilderna att lägga sig rätt igen. De vänder sig automatiskt när jag lägger in dem i bloggen, hur jag än gör. Störigt. Tänk att vänsterskuggorna är längst ner i bild istället så blir det rätt.





Absolut vackrast tycker jag nog att den första och den sista på den undre raden är. Framför allt den sista. Det är svårt att beskriva, men bilderna gör generellt inte de här skuggorna rättvisa för de LYSER verkligen och är jättevackra men så särskilt mycket glitter finns där inte. Borde kanske hetat The Shimmering Palette istället. Pigmenteringen är fantastisk, utom möjligen på andra skuggan i övre raden men den är å andra sidan nästan hudfärgad så det är inte så konstigt att den inte syns. Den sista, vita, på övre raden fick jag också arbeta in ganska ordentligt för att få lite färg ur. Inte den jag kommer använda mest, direkt. Den tredje skuggan på undre raden var den som överaskade mest dock. Den ser ljust beige/grå/rosa ut i paletten men blir mörk när man målar med den. En rätt snygg färg, men absolut inte vad jag hade förväntat mig.

De är ganska pudriga i konsistensen och även om det inte är glitter i den så är det en del fall out även i de här skuggorna dock. Bäst tror jag att de sitter med en ganska klistrig primer, jag ska experimentera lite för att se vad som kan passa bäst. Tänker kanske någon av NYX jumbopennor skulle kunna funka t ex.

Inga kommentarer: