torsdag 11 april 2013

Nedslag i Lippiesamlingen: MUA Lipstick nr 9

Så har turen kommit till en av mina mindre favoriter i Lippi-samlingen. Ännu ett läppstift från MUA, nämligen nummer 9.



MUA Lipstick: 16, 13, 10, 9, 8, 7, 3, 2



MUA Lipstick nr 9

MUAs läppstift i färg nummer 9 är ett brunbeiget skimrigt stift med aningens dragning åt rosa. Det här gillar jag inte alls eftersom det ger en lite frostig finish på läpparna som påminner mig om mina första stift som tonåring. Färgen är dock lite bättre än min ungdoms rosa, men jag har ändå svårt för det här.


MUA Lipstick nr 9


MUA Lipstick nr 9

Det är svårt att få fram färgen på foto för färgen i sig är egentligen ganska neutral, det är finishen som är hela grejen tror jag. Man kan dock se att den är ganska skimrig. Jag tror att om man är ute efter en effekt snarare än en färg så kanske det här passar. Dock inte på mig. Det skulle kunna vara en generationsfråga för jag tror att flera av mina något äldre kollegor runt 50 t ex skulle gilla det här skarpt. En inte alltför knallig färg men ändå ett uppenbart läppstift liksom. För 1 pund var det dock ok att råka köpa en flopp, kanske kan det komma till användning i något annat sammanhang.

Inser att jag i tidigare inlägg om MUA glömt att berätta att de inte testar på djur förresten, stort plus för det!

Inga kommentarer: