onsdag 3 april 2013

MUAs läppstift nr 8


MUA Lipstick: 16, 13, 10, 9, 8, 7, 3, 2

För några år sedan gjorde Kattakvack en hel serie inlägg på sin blogg bjooti (som tyvärr numera är nedlagd) som hon kallade för Läppgunksresan. Där gick hon igenom högt och lågt i sin samling med lippisar. Jag tror inte jag kommer att orka gå igenom allt jag har i samlingen, men en ansenlig hög ska jag väl kunna rota fram. Jag fortsätter kolla igenom mina MUA-stift innan vi går vidare till annat.


MUA Lipstick nr 8

Idag har turen kommit till nummer 8 bland mina läppstift från Makeup Academy. Jag inser att jag kommer att säga emot mig själv här nu eftersom jag tidigare har deklamerat min aversion mot läppstift med glitter i sig, jag har dock vissa undantag.


MUA Lipstick nr 8


MUA Lipstick nr 8

Det är är ett vinrött läppstift, krämigt, ganska pigmenterat men med lite guldigt glitter i. Den här färgen skulle jag nog bara bära till fest dock ock då funkar faktiskt glittret helt ok. Det är inte superstora korn, men klicka på bilden ovan för att se den större så ser ni att det faktiskt är lösa korn i färgen. Färgen i sig är sjukt fin dock. ÄLskar den här typen av varma, vinröda färger. Den kan se lite olika ut på folk dock. När jag googlat runt efter bilder har jag sett både mörkare knalligt rött och mer terracotta. På mig drar den aningens åt det bruna hållet, men är fortfarande vinröd. En riktig favorit i samlingen. Den påminner lite om en annan av mina favorter, Italian Cherry från YSL, även om jag måste säga att kvallen på YSL-stiftet faktiskt är bättre. Fattas bara annat med den prisskillnaden. Det är också mycket mörkare vinrött, men glittret är det samma.

Inga kommentarer: