måndag 8 april 2013

MUA Pretty Pastels Palette


Ännu en palett med ögonskuggor från MUA och en riktigt fin sådan! Detta är den sista av mina MUA-paletter i samlingen så sedan får jag väl titta vidare på lite annat. Till våren blir jag alltid sugen på pasteller och de flesta sminkföretag brukar också släppa paletter med pastellfärger i till våren. I år är jag lite sugen på Isadoras Bella Vita med fyra skuggor i, men eftersom jag redan har en hel del pasteller så ska jag istället försöka hålla i slantarna. Det här är ett riktigt bra alternativ som redan ligger i lådan här hemma dessutom.


Denna palett heter just Pretty pastells och innehåller 12 ögonskuggor, precis som de flesta av MUAs paletter. De är ganska ljusa allihop, mycket ljusare än de ser ut att vara i förpackningen. Det är nästan så att de inte kommer fram på bild överhuvudtaget, men om man är riktigt blek så tror jag att de här kan vara precis hur fina som helst.  



Som vanligt har jag problem med att swatschbilderna lägger sig på sidan, hur jag än gör, men tänk att överst i bild är längst till vänster i paletten. Allihop har ett visst skimmer i sig som är väldigt fint, men jag hade gärna sett några matta skuggor också. Matta pasteller har jag lite mer ont om och det verkar inte heller komma lika ofta. Jag gillar de här skarpt ändå dock. Speciellt den gula och aprikosa längst ner till vänster i paletten (längst upp till vänster på swatscharna) tror jag. Och den blå, även om jag själv har lite svårt att se mig själv i ljusblått.

En riktigt vårig palett med många fina färger och de sitter dessutom ganska bra, med primer under förstås. Enda negativa är väl egentligen att de är så ljusa att de mest syns på riktigt blek hud. Vinter och tidig vår passar de nog många bleka skandinaver väl dock och jag gillar att ha pasteller även på vintern. Speciellt sådana här skimriga. Passar bra när de är snö ute tycker jag.:)

Inga kommentarer: