måndag 11 augusti 2008

CFW

Jajemen, jag kom dit både på fredagen och på lördagen. Tyvärr blev jag lite kass av min lunch på lördagen så någon trendvisning blev det inte. Men jag var på Magasin och fick en liten föreläsning av deras personal shoppers om höstens trender. Blått kommer stort som färg (logiskt, har ju varit borta ett tag och jag välkomnar dne klarblåa tillbaka.:) Och som vanligt är det lite etniskt mode, och mer strikt dressat i French Chic. Mycket grått men inte så mycket brunt, tyvärr. Jag har en tendes att se ganska smutsig och trist ut i en del gråa nyanser men brunt, guld och beige gillar jag skarpt.:)
Etniskt mode och skärpet utanpå koftan Från Baum und Pferdgarten

Det man såg mycket alla provdockor var också att ha skärpet utanpå koftan utanpå kläderna. ganska smickrande för figuren faktiskt så jag blev genast sugen på att köpa lite nya skärp. Dessutom hittade jag mina 50-talsklänningar i garderoben igår och behöver ett par skärp att sätta i midjan på dem om jag ska kunna använda dem. Lite stora.:)

Dödligt snygg skjortklänning från Malene Birger som påminner mycket om en jag köpte på rean för någon vecka sedan, från Vila.

Nå, tillbaka till CFW. Jag sippade mineralvatten och plockade på mig senaste Costume (dansk mycket bra modetidning som jag brukar plocka på mig vid tillfälle (typ, när jag är över i Kphmn) och gick runt och kollade in lite trender mm. Dior och Estée Lauder hade provsminkningar men det missade jag tyvärr, fast det kanske var lika bra. Har för mycket dior och har INTE råd mer mer. Soeciellt inte efter att ha fallit för frestelsen att köpa Lancômeskuggor.:) Jag fick ett prov i BodyShop-disken på deras Bodybutter som jag är mycket nyfiken på att testa också. Och fikade på La Glace.:-)
Malene Birger har bla låtit sig inspireras i höst av deras kakor och bakelser och några av teckningarna till hennes höstkollektion visades i fönstret. Dessutom har konditoriet skapat en speciell macaron till hennes ära som var riktigt delikat. Lite lila med lavendelsmak och fylld med vit chokladkräm och nötpasta.:) Muuuums.:)
-

Malene Birgers skisser

Inga kommentarer: