tisdag 19 februari 2013

MUA Eyebrow Pencil: Blonde

Ännu ett MUA-köp är den här ögonbrynspenseln i färgen Blonde. Jag tycker verkligen att ögonbryn är oerhört svårt att få till bra men det absolut snyggaste i en sminkning på de som bemästrar den svåra konsten. Jag har bara någon ögonbrynspenna sedan tidigare och har använt mig av ljusa ögonskuggor någon gång ibland också men det är verkligen svårt att få till. Därför är det en gravt underrepresenterad produkt i min samling, ögonbrynsjox. Det blir helt enkelt inte bra och då satsar jag inte på det heller.



Jag har ganska tunna ljusa ögonbryn som lätt ser för mörka och tillgjorda ut i förhållande till resten av mitt ansikte, smink eller mitt hår som är en sorts odefinierad mörkblond. Till och med den här färgen är för mörk men blir lite bättre efter att jag använt den lilla borsten bak på pennan för att kamma till dem och sedan avsluta med lite vax. Den är verkligen mjuk och krämig så den är ganska lätt att sudda, men hade föredragit att den var aningens lite ljusare ändå.



Jag kommer fortsätta att fixa brynen endast sporadiskt tror jag, har svårt att vänja mig vid att ha de så markerade när de normalt är så minmala. Det är dock roligt att använda nya produkter så kanske att jag vänjer mig om jag får använda den här lite grand och sudda in den lite mellan håren.

Inga kommentarer: