onsdag 13 februari 2013

MUA Pearl Eye Shadows

Trots köpstop och allmänt snålande här pga av bäbis och snå¨lt med pengar så gav jag mig själv tillåtelse att shoppa loss lite när engelska budgetmärket "Makeup Academy" hade 50% rea på allt och fri frakt även inom Europa. Med ordinarie priser på 1£ så blev det så löjligt billigt att jag kunde shoppa rätt mycket för ingen summa alls. Det är trots allt roligt att få lite lyx, om än billig sådan, när dagarna inte ägnas åt något annat än amning och att byta blöjor.

Bland annat så köpte jag sju stycken singelögonskuggor i olika nyanser. Dessa har jag inte testat tidigare men jag har läst väldigt mycket gott om dem på nätet. Nedan syns 1, 9, 12, 13, 14, 16 och 24. Alla är i finishen Pearl utom 16 som är en matt lätt rosa nude.

MUA Pearls Eyeshadow 
1, 9, 12, 13, 
14, 16 och 24

MUA Pearls Eyeshadow 
1, 9, 12, 13, 
14, 16 och 24


MUA Pearls Eyeshadow 1 och 9


MUA Pearls Eyeshadow 12 och 13


MUA Pearls Eyeshadow 14 och 16 


MUA Pearls Eyeshadow 24

1:an trodde jag skulle kunna vara en dupe till min trotjänare Muffin från Make Up Store, men i verkligheten var den mer skimrig och lite blekare. Snarare tycker jag att den nästan är en exakt kopia på MAC Shroom, en annan stapelvara här hemma. Perfekt att grunda ögonlocket med eller som highlighter.


MUA Pearls Eyeshadow 
1, 9, 12, 13, 
14, 16 och 24


MUA Pearls Eyeshadow 
1, 9, 12, 13, 
14, 16 och 24

Fotona är tagna i indirekt solljus och det är supersvårt att få framskimret i Pearl-skuggorna. Den matta ville inte synas alls på flera bilder men tycker nog att den kommer fram lite i alla fall på bilderna ovan. En riktig nude på mig med andra ord.

MUA nummer 12 har jag läst ska vara en dupe till MAC club och eftersom jag även har MAC Club så gjorde jag en snabb jämförelse men tycker nog inte att de är helt lika. Den duokroma färgen med en varm rödbrun botten med skimrande grönt i är väldigt lik. Otroligt lik till och med, men jag tycker nog att MUAs skugga skimrar lite mer och MACs är lite pudrigare. Det var omöjligt att fånga båda på bild samtidigt bredvid varandra men apsnygga är de båda två. Att MUAs skugga kostar en bråkdel av priset motiverar dock absolut köp av i alla fall den. En riktig favoritskugga.

Jag känner på mig att av de övriga skuggorna kommer jag främst använda nr 1, 9 och 16 då basskuggor går åt som smör här hemma och den lila är galet vacker. Även den något duokrom i blålila. Den verkligen lyser mot en när solen står på.

En hel del annat kul från MUA blev det och jag måste säga att efter att ha testat lite smått så är jag galet imponerad av kvaliteten med tanke på att det verkligen är budget. Singelskuggorna kostar normalt 1£ och säljs bara på Superdrug i England, men även via deras hemsida. Skuggorna var rätt svåra att få bort från handleden trots att jag inte hade primer. 

Vad mer det blev från MUA tar jag upp en annan gång.:) 

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Vilka fina fynd! Nummer nio ser ab fab ut!

Skor och maskara sa...

Eller hur! Inte illa för ett par 10-or.;)