fredag 15 februari 2013

MUA Make Up Borstar

Jag har egentligen en hel ruskig massa sminkborstar efter att ha shoppat på mig när jag varit utomlands eller i andra sammanhang. Eftersom jag är urdålig på att göra rent dem dock så tycker jag det är bra att ha rätt många att välja bland, då kan jag göra en storstädning då och då istället och använda nya när jag inte orkat göra rent favoriterna. Dessutom tycker jag det är roligt med borstar, hur bra man får till sitt smink handlar lika mycket om vilken borste man har som något annat tycker jag. I alla fall om man inte är proffs.:)

MUAs sminkbortar är ruskigt billiga om man jämför med de märken jag har som favoriter i övrigt. Jag har några highend-borstar från Lancôme mm men favoriterna kommer från Sephora och några från MAC. I senaste rean så köpte jag F2 (Foundation) E2 och E3 (Eye shadow)

MUA F2,  E3 och E2

MUA F2

F2 är en "flat-topped full cirkular brush" står det på baksidan, används för att blenda in foundation. Den är rätt mycket mindre än mina andra foundationbortar så tror nog jag kan hitta en plats för den här också. Den är ganska mjuk, vilket är positivt för mig, men jag vet inte hur bra hållbarhet den har. Har inte testat att tvätta den än så vet inte om det trillar av strån.

MUA F2, E3 och E2

MUA F2, E3 och E2

E3 är en blendningborste av en typ som jag har flera. Jag älskar mina båda från MAC och Sephora och jag använder dem så gott som varje dag. Den här känns lite mjukare och inte lika rundad och den ligger inte alls i samma liga och tävlar som dem, men med ett pris på två pund så är det väl snarare HM och Kicks den tävlar med och då ligger den bra till. 

E2 är en Conturborste som kan användas i globlinjen, över hela locket eller lite som man vill, naturligtvis. Även denna är mjuk och här tycker jag det passar bättre. Jag är nöjd med mina köp men jag vet som sagt inte hur hållbarheten är ännu. De fångar upp medium med skugga, inte som mina bästa borstar, men verkligen inte som mina sämsta heller. Däremot tycker jag kanske att E3 håller kvar skuggan i borsten lite väl mycket, det hade gärna kunnat vara lättare att få av det på locket än vad det är. På det hela taget är det dock ett kap med tanke på priset.

Inga kommentarer: