lördag 7 februari 2009

CFW vt09 del 2

Ja TRÅKIG CFW måste jag säga i jämförelse med i höstas. men så missade jag en del av det jag spanat in mig på. Bl a en modeshow med skor..:) Nå, lite shoppat blev det i alla fall. Bl a ytterligare en av Lancômes color design ögonskuggor. 414 Amethyst Glory, en underbar knall-lila färg som just nu pryder mina ögonlock. Som med alla color designs skuggorna blir den mer intensiv ju fler lager man har på, men tillvardags funkar det med ett enda el två. Dålig färgåtergivning på mitt foto så stal en bild från lancômes hemsida istället. Älskar dessa skuggor, är min 5:e färg i samlingen.:-)

Sedan blev det senaste numret av Costume (inga gratis-ex den här gången) och chokladpraliner från Magasin du Nord. DE TAR INTE KORT på La Glace! Det hade jag glömt. Så jag fick helt enkelt klara mig utan mina macaroner inspirerade av Elise Gug. Mocca, björnbär, rom och citron skulle de smaka.. mums.. Tröstade mig med en eminent liten balklänningsutställning på Magasin istället. Bilder kommer.
Elise Gug-macaroner på La Glace

Sedan gjorde jag ett spontanköp som jag verkligen inte ångrar också. Jag kunde inte låta bli att gå in i Karen Millen-butiken... Även om man aldrig har råd med något där annars så kanske, kanske när det är rea på rean tänkte jag... Och Hurra!!! En Karen Millen-blå (knalligt blå, i hennes typiska blå färg) balklänningsöverdel hängde där och bara skrek åt mig att köpa den!

Aldrig haft råd att köpa något av henne tidigare. Lite för stor är den, men dödligt snygg och den borde vara lätt tillfixad och förbättrad med ett par stygn att passa perfekt om ett par veckor. MYCKET snyggare på än på galjen. jag dyrkar jorden Karne Millen går på, hon har troligtvis aldrig gjort en ful klänning, men väldigt mycket som är to-die-for.

Här kommer klänningarna från Utställningen på Magasin Du Nord. Ska se om jag kan komma ihåg eller ta reda på vem som gjort vilken. Den med fjädrarna är min favorit men rätt svårburen..

Inga kommentarer: