onsdag 25 februari 2009

Oscarsspecial

Nancy O´Dell Oscars 2009


Marisa Tomei Oscars 2009


Taraji P Henson Oscars 2009

Evan Rachel Wood Oscars 2009 (min dröm!!)


Suck, varje år är det likadant. Jag bestämmer i förväg vad jag vill ha när jag ska gå min årliga högtidsfest och sedan kommer Oscarsgalan och omkullkastar allt. I år känner jag plötsligt inte alls för min blåochröda Karen Millen-skapelse utan längtar istället efter en beige/nude draperad sak (se Evan Rachel Wood)… i år kan jag dock inte på något sätt åstadkomma en dylik, tillskillnad från tidigare år då jag pockat fram något gammalt ur garderoben och sytt om för att få det till vad jag velat. Inget hudfärgat/draperat att ta till, utom möjligtvis förra årets röda (som kom till efter en titt på Anne Hathaway/Katherine Heigl/Kate Winslet (enaxlat, draperat med spridda blommor, gudomligt!).

Kathrine Heigl Oscars 2008

Anne Hathaway Oscars 2008

Visserligen tycks svart gälla i år också och jag brukar visserligen inte vara så förtjust i Angelina Jolie, och svart blir ofta lätt tråkigt, men det hon hade i söndags natt var jättefint.. åter igen draperat.. Får se om jag håller mig till min blå/röda, syr om en gammal svart eller vad jag gör…


Angelina Jolie Oscars 2009

Som vanligt var dock Kate Winslet vackrast av alla. Har hört att hennes klänning egentligen var helsvart och då kanske man hade kunnat bära upp den, men så silvergrå som den framstår på bild är dock visserligen snyggt, men utan hennes fantastiska hud skulle man ju mest se smutsig ut…
Kate Winslet Oscars 2009


Kate igen

På det stora hela var det dock inga stora suuug som uppstod den här orscarsgalan. De tidigare åren har varit mer ”oohhhh” och ”aaahhh”. Men en nudefärgad draperad sak skulle jag inte ha något emot som sagt...

Inga kommentarer: