torsdag 19 februari 2009

Marc Jacobs hösten/vintern 2009

Vad är det här??? jag har all respekt för Marc Jacobs som designer, men vad f-n!? Man måste inte använda modeller i storlek minus, kläderna skulle förmodligen sitta bättre på någon som åtminstone hade storlek 1. Jag vill kunna titta på kläderna utan att känna mig illa till mods, som att jag är på en freak show där man tittar på sjuka.

I övrigt måste jag säga att MJ haft mer intressanta kollektioner, väldigt mycket 80-tal och en hel del svårburet och faktiskt itne särksilt snyggt. Ändå hittar jag små finingar jag blir sugen på.

1 kommentar:

Emma sa...

Jisses! Har ramlat över hemska modebilder två dar i rad nu. Får ont i magen. Aldrig kul att se bilder på alldeles för smala tjejer. Jag önskar innerligt att det fanns ett krav att alla modeller hade ett normalt bmi-värde. Dessutom borde det väl ligga i designerns intresse att någon annan kan få plats i kläderna än stackars pinnsmala tjejer. Usch, man blir så trött ibland :/