fredag 13 februari 2009

Glitter Stix Navy


Sparkle Sauce Golden


Lid Palette Gold



Lid Palette Bronzer

Den här veckan har jag testat olika sorters Pop-smink. Hittade tok-billigt för ett tag sedan på Åhlens city. Bla har jag testat två Eye-lid-palettes, Lid Bronzer och Lid Gold. Ett Glitter Stix i navy, Golden Sparkle Sauce och diverse små brukar Dust Deluxe i olika färger att använda på ögon, som rouge eller på läpparna. För att sammanfatta, no-no-no till Glitter Stixet, ser ruskigt billigt ut och sitter lite ojämnt. Stora glitterbitar i pennan som ska sitta utspridda i färgen, men det ser bara ut som en 5-åring lekt med sina leksakskritor och vattenfärg eller något. De små burkarna med Dust Deluxe däremot! Lovely! Vill ha hur många som helst. Testat två som ögonskugga, en i oliv och en i turquise som lägger sig som ett tunt fint lager som glimmar på ögonlocken. Bäst blir det om man lägger de ovan på en annan ögonskugga för lite extra effekt. Ögonskuggorna testade jag först som de är på mina ögon utan någon annan primer än min All-about-eyes rich från clinique som faktiskt funkar ganska bra som både ögonkräm och primer. De var visserligen fina, men inte särskilt länge, satt inte så bra. Med Sparkle Saucen däremot sitter de som berget och färgerna är fina, fina. Kan inte låta bli att undra om det verkligen kan vara bra att ha saker på huden som mer eller mindre fungerar som klister…

Även testat en ögonpenna i olive som jag tycker är lite trög ärligt talat. Kanske blir bättre om jag vässar den dock.


dust deluxe, baby blue

1 kommentar:

Kerstin sa...

Spännande! Paletterna ser väldigt fina ut!