tisdag 7 juli 2009

Nagellacksshopping i Italien

Som den nybliva nagellackoholic jag är så blev det naturligtvis en liten hög nagellack i Italien också. inga fina märken, hittade inte så mycket, men några billigare märken jag stötte på kunde jag inte stå emot. Några tior kostade dessa lack styck, dyrast var det lilla blåa till höger från Sephora som gick på 5,5 euro. Har inte testat kvaliteten på det än men färgen är ju helläcker.



I övrigt ser man två lack från det italienska märket Bella Oggi, i lite murriga gröna färger. Inte hunnit testa dessa heller än men känns som härliga sensommarfärger. I mitten står tre lack jag hittade i Verona. Ett glittrigt lack med små hologrambitar och glitterparticklar i rött, blått, guld och grönt. Underbart!! Önskar att jag köpt fler! De andra två färgerna är också ljuvliga, en blåturkos som tyvärr är rätt svårlackat och tar lång tid att torka, men som ger en fin geleig yta när det väl är klart. Här på mina semesterslitna tår. Det gröna är lite skimrande utan att vara metalliskt och har inte testats än.


I övrigt köpte jag ett snabbtorkade överlack i tax-freeshoppen också, men si det glömde jag fota, får bli en annan dag.:)

Inga kommentarer: