torsdag 16 juli 2009

Sephora -flashy-electric-crayon

Som jag tidigare nämnt så införskaffades också ett stort antal pennor från Sephora i Florens som förtjänar att nämnas här. Två från deras Electric-serie, tre från deras Flashy-serie och två från deras vanliga crayon kohl-serie.






Electricpennorna är lite glittriga utan att ha en massa jobbigt löst glitter i sig. Electro marine och Electro Copper hoppade ner i min shoppingkorg och jag ångrar det inte en dag. De glider på enkelt och lätt och känns nästan krämiga. Marine är dessutom en ljvlig sommarfärg när man kanske vill ha en lite softare look än normat. Passar bra till somrigt turkost också.





Tre underbara Flashy Liners skrek också att de ville följa med mig hem. Flashy Green, Flashy Pink och Flashy Deep Green. Flashy Green är mossgrön, nästan med en dragning åt lite gråblått. Deep Green är verkligen klargörn så man inte kan sluta titta på den och pink är mer diskret. Den lade jag inte märke till först när jag var inne i butiken men andra gången jag var där och pillade blev det genast min favorit. Riktigt somrig och passa på en ännu inte solbränd hud som ändå vill ha en lite sommarfräch look. Dessa glider på lika lätt som electropennorna och är dessutom vattenfasta. Något som passade mig utmärkt den här åskregniga semestern...




De två lite kortare pennorna från Sephoras ordinarie pennserie var jag dock inte lika imponerad av. De smulade lite och lite svårare att använda, vilket är synd, för färgerna är verkligen jättefina. Tyvärr var de lite svåra att fånga på bild. En knall-lila och en jättefin ljusare gråbrun. Förhoppningsvis får jag till lite bättre teknik på dem snart för även om de var billigare än de andra så kostade de sin slant...

Inga kommentarer: