lördag 16 mars 2013

Boots Cooling Foot Gel


Jag har ett antal fotkrämer i min samling. En från Soap & Glory, två från Body Shop och en CCS från apoteket som är pure heaven för mina torrisar bl a. När fötterna är svullna från en lång dags promenerande eller en kväll i högklackat, något jag visserligen knappt mins hur det är längre, ja då hjälper verkligen denna budgetpärla dock. Den har stått länge i skåpet nu för det är inte ofta den åker fram, men den brukar alltid få åka med på semestrar för att bota sightseeing-fötterna. Mina fötter och mina händer är de delar på min kropp som slukar allra mest kräm har jag insett. Mest för att de är så supertorra men också för att jag utsätter dem för rätt mycket. Tvätt, trånga svettiga skor hela vintern, alcogel... De förtjänar verkligen att tas omhand(!) då och då..  

Boots cooling foot gel innehåller mjint, arnica och witch hazel (trolhassel) och kyler inte bara ner, den ska vara antiseptisk också. Tips till mig själv för återköp på nästa Londontrip..:)

Inga kommentarer: