onsdag 13 mars 2013

Min samling MUAs Lipsticks och närmare titt på favoriten nr 2

Jag har några beroenden i livet, saker jag mer eller mindre missbrukar. Kaffe är definitivt ett av dem, nagellack och läppstift kan nog räknas som ett annat.. Jag har funderat på om jag skulle våga räkna efter hur mycket läppgunk jag har hemma men är rädd för vad jag skulle få för svar.  Jag skulle visserligen inte kunna ha ett nytt stift/glans varje dag i ett år, men definitivt fler än ett i veckan.. Hur som helst så tänkte jag att det kan vara roligt att gå igenom vad jag har och eftersom jag skrivit lite om mina MUA-produkter på sistone så tänkte jag börja med mina läppisar från just Makeup Academy.

MUA Lipstick: 16, 13, 10, 9, 8, 7, 3, 2

MUA har både stift, glans, stains, pennor, balsam och något som kallas för Lip Booms, ett stift med glans i ena änden och stift i andra. Jag har ett Lip Boom, men tänkte börja med att titta på mina vanliga läppstift. Ovan ser ni mina 8 stift från MUA: 16, 13, 10, 9, 8, 7, 3, 2.

Tyvärr så informationen på MUAs hemsida om stiften lite knapphändig men de har bra foton. Det kan vara svårt att se om det är ett stift med skimmer eller ett krämigare stift dock men om man googlar på numren så brukar man kunna hitta någerlunda bilder. De allra flesta har dock mer eller mindre skimmer i sig, det ska man vara beredd på om man nu inte gillar det. Jag är själv mer förtjust i matta stift än i frostiga t ex.


MUA Lipstick nr 2

LÅt oss börja med färg nummer 2. Det är en bärig nyans med lite lila, lite rosa. Mer åt det röda än det blå håller dock. Jag älskar den här färgen. Den är så himla lättburen och man kan ha den till vardags utan att känna sig översminkad. Trots att jag har så många läppstift är jag nämligen lite rädd för att ha starka färger utom till fest.


MUA Lipstick nr 2


MUA Lipstick nr 2

Den har aningens lite skimmer i sig, men är inte frostad alls, är riktigt krämig och har god hållbarhet. Visst får man bättra på lite under dagen, men jag utsatte den för bebistestet, dvs pussade på min bebis utan att tänka mig för och han fick inget kyssmärke! Då hade jag i och för sig bitit av på en bit papper först, men ändå.

Min enda invändning mot de här stiften, är att de har så tråkiga namn. Jag gillar smink med namn och inte bara en siffra! De kunde också haft en roligare förpackning, men den kunde också ha varit så mycket värre. Svart plast är lite småtråkigt, men neutralt. För 1£ struntar jag också i vad de heter, speciellt om de är så här trevliga. 

Inga kommentarer: