måndag 11 mars 2013

Måndagspaletten: MUA Heaven and Earth Palette

12 Shade Palette Heaven and Earth
Dagens palett kommer från Makeup Academy och heter Heaven and Earth. Det är en neutral palett med 12 fina skuggor i olika bruna toner, förmodligen det jag använder mest. Jag är rädd att jag har ett otal paletter och singelskuggor i brunt, beige, guld, greige osv.. Detta är en riktig goding dock.







Som synes är den ganska väl pigmenterad, men tyvärr är den ganska pudrig så den kräver att man har primer under på locket först. Å andra sidan, varför inte ha primer på locket först? Alla skuggor sitter ju bättre då. Jag tycker att de är ganska lika Isadoras skuggor i kvaliteten men Isadoras tycker jag nog generellt har lite bättre pigmentering ändå. Lika pudriga skulle jag nog säga att de är dock, framför allt de mörka skuggorna. Man kan till och med se på bilderna ovan att den sista skuggan i paletten har pudrat av sig redan på armen så man ska nog vara lite beredd på fall out. Under dagen tycker jag dock att de sitter ganska bra.

Det är inte en unik palett på något sätt, men man får många nyanser för pengarna. Min favorit bland de här skuggorna är nog nummer fyra på den undre raden. En kall greige skugga som är lite svår att riktigt få grepp om. Den är inte helt kall och har nästan mer grått än brunt i sig, men är ändå en brun skugga. Riktigt snygg. Alla har lite skimmer i sig så det ska man också vara beredd på. Det gillar jag å andra sidan. Ger dem lite extra kräm.:)

Inga kommentarer: