måndag 25 mars 2013

Måndagspaletten: MUA Undressed Palette

MUAs Undressed Palette är ännu en palett med neutrala färger, men med lite variation ändå, ex inte bara bruntonade eller lilatonade skuggor. 



Färgskalan går från ljust till mörkt, från rosabeige till gråsvart och olikaguldbruna färger däremellan.


Pigmenteringen är suverän! För att vara en så pass billig palett som de här är, om man inte räknad med fraktkostnader förstås, så får man verkligen mycket kräm för pengarna! 



Skuggorna är aningens pudriga, precis som många andra av MUAS skuggor, men de är lätta att arbeta med och det gör också som sagt att de blir ganska väl pigmenterade. Även om det ser ut som att det inte är så mycket färg i skuggorna på bilden ovan så är det dels för att de ska vara ganska "Nude"-färgade, dels för att jag är ganska mörk i huden just på armen.

De är ganska skimriga i finishen, men inte lika lysande som i Glitterball-paletten. Bäst gillar jag fjärde skuggan i ovanraden och sista skuggan i nedre raden. Jag har läst någonstans att det här ska vara en dupe till Urban Decays Naked-palette och eftersom jag har även den här hemma så gjorde jag en snabb jämförelse. Skuggorna ser generellt ut att vara ganska lika när man bara tittar i paletterna, men ska göra en närmare jämförelse någon dag. på det hela taget är jag nöjd med den här paletten och som budgetalternativ till naked tror jag den smäller högt. Kostar i alla fall en 10-del av priset..

Inga kommentarer: