torsdag 21 mars 2013

MUA Lipstick nr 3

Jag tänkte ju gå igenom min samling läppstift och swatscha och visa upp, både favoriter och bottennapp. Nästa läppstift att få visas upp är nummer 3  i min MUA-samling, nummer två från höger på bilden nedan. Jag tycker att de flesta av mina stift från MUA är så pass bra att de förtjänar egna inlägg även om de är billiga. 


MUA Lipstick: 16, 13, 10, 9, 8, 7, 3, 2

MUAs läppstift i färg nummer 3 är en knallig rosa nyans med aningens lite skimmer i. Trots att det är en så knallig nyans så är den ändå inte skrikig, hur det nu går ihop. Den är verkligen pigmenterad men lite varmare i tonen än vissa andra knallrosa stift. Jag har lite svårt för att bära knallrosa, men när jag färgat håret mörkt (vilket händer då och då) så brukar jag trivas bättre i det. 


MUA Lipstick nr 3


MUA Lipstick nr 3


MUA Lipstick nr 3

Även detta stift är väldigt krämigt i konsistensen och sitter bra men som med alla stift med lite mer färg i så kan det behöva bättras på lite efter ett tag eller om man äter eller dricker naturligtvis. Detta är ett av mina bättre rosa stift efter som den lite varmare tonen gör den mer bärbar för mig. Det beror nog på hudton dock. Själv har jag lite mer gult än rosa i min hud, vilket säkert spelar in.

Jag vet inte vad som är på gång där uppe på första bilden dock. Syns det att just det här stiftet är mindre än de andra? Jag har ställt dem upp bredvid varandra och den här hylsan är mer än en halv cm mindre än de andra stiften! Det STÅR att det ska vara 3,8 g i dock, men jag är inte säker. Kanske en gammal förpackning? Ny?

Inga kommentarer: