tisdag 26 mars 2013

MUA Läppstift nr 7

Nästa stift i raden att testas och visas upp är MUA Lipstick nr 7!


MUA Lipstick: 16, 13, 10, 9, 8, 7, 3, 2


MUA Lipstick nr 7

MUAs läppstift i nyans 7 är lite svår att bestämma färg på. Korallrosa med lite beige och lite oreange i, kanske? Det är krämigt och mjukt på läpparna, precis som MUAs andra stift men jag har lite svårt för att bestämma mig angående nyansen.



Som synes har det lite skimmer i sig, men inte jättemycket. Tycker själv inte om glittriga läppstift men smaken är ju som baken. Färgen är förvånansvärt bärbar och sitter också ganska bra, men jag har lite svårt för skimret i den även om det inte är mycket. Jag hade själv tyckt att det var snyggare om det bara var en krämig finish. Färgen i sig är ganska neutral på läpparna, fast med lite mer korall och rosa som sagt. Hade den varit utan skimmer så hade det kunnat vara en perfekt vardagsfärg, som det är nu är jag lite mer kluven... Som neutralt partystift kan den nog funka dock, men då brukar jag å andrsmälla på mer färg. Lite en mer färgstark ögonmake kan den nog passa dock.

MUAs läppstift säljs på deras hemsida för 1£ och det får man väl säga att det är värt ändå! 

Inga kommentarer: