måndag 18 mars 2013

Måndagspaletten: MUA From Dusk till dawn Palette


Här har vi ännu en palett från Makeup Academy. Namnet "From Dusk till Dawn" antar jag anspelar på att man ska kunna använda den så väl morgon som kväll, dvs både på jobbet och till fest. Eftersom här är både några ljusare neutrala skuggor och några mörkare och en rejält färgglad (turkos) så är jag benägen att hålla med. Man kan lätt lägga en make up på morgonen, slänga ner paletten i väskan och bättra på med lite mörkare skuggor efter jobbet om man skulle vilja men skuggorna är ju inte helt lika så man får nog anstränga sig lite eller sminka av sig på jobbet först också.



Paletten innehåller 12 olika ögonskuggor i olika finish. De lite mer neutrala på översta raden och "kvälls-skuggorna" på bottenraden. Det är också de skuggorna jag själv gillar bäst. 




Jag vet inte varför mitt program vänder på swatsch-bilderna men hur jag än gör så vägrar blogger lägga in bilderna som det är tänk, dvs med swatscharna liggande, motsvarade hur de ligger i paletten. Ni får tänka er att armen ligger ner och att vänster i paletten är överst på swatsch-bilderna. Jag vet inte om det framgår men här finns både skimmerskuggor och några glitterskuggor, med lite fall out i glittret tyvärr. Absolut mest pigmenterad är den fantastiskt snygga turkosa skimmerskuggan. Jag har en hel del turkosa skuggor sedan tidigare eftersom turkost brukar ingå i sommarpaletter som är tänka till solbränd hud. Det här är dock en kallare turkos än det brukar vara i de paletterna och jag kan tänka mig att den är riktigt snygg på någon med väldigt blek porslinshud, något jag tyvärr inte besitter. Snygg som fanken är den i alla fall. 


Mina favoriter är dock de två nästföljande, den koboltblåa och den mörkt lila skuggan. I den koboltblåa och den svarta på slutet är det även lite glitter. Aningens lite glitter finns också o nr 2 o och den lila nr 11 på undre raden, men inte lika mycket tycker jag. Konstigt nog fäster inte glittret i den svarta riktigt när man swatschar den, för det ser verkligen ut som att det är mest glitter i den på penseln, men sedan blir den nästan matt när man målar med den.


Hur som helst så tycker jag att det är lite annorlunda färger i den här paletten än det är i många av mina andra, vilket ju är positivt. Visst kan man kombinera som man vill, plocka en skugga ur en palett, en ur en annan och sedan en singelskugga att avsluta med, men i ärlighetens namn så är i alla fall jag lat nog att oftast bara använda mig av färgerna i paletten jag plockat fram och då är det ju kul med en som har lite andra kombinationer. Jag gillar den. 

Inga kommentarer: