onsdag 19 augusti 2009

CCS Fotcreme, 100 ml

Måste tipsa om en ny favorit. En lördag bestämde jag mig för att köra lite hemmaspa och skämma bort mig lite extra. Då bestämde jag mig bl a för att ge mina fötter en rejäl omgång efter att ha blivit utsatta för sommar och sol ett tag. I Elle läste jag att apotekets fotkräm fick bäst i test (eller i alla fall hamnade högt upp på listan, minns inte så noga) så närj ag var på stan för att shoppa ihop lite hårgodis och ansiktsmask så tittade jag även in på det lokala apoteket och slängde ner en sådan här.


Så här står det på CCS egen hemsida om krämen:

"CCS Fotcreme innehåller naturliga växtoljor som effektivt mjukar upp torr och hård hud och hjälper till att hålla fötterna mjuka, lena och väldoftande. Cremen är rik och vårdande. Karbamidhalten är 7%, fetthalten är 22%."

Jag använde dels krämen till att smörja in mina torr fötter först på kvällen och den är helt ljuvlig att använda. Mer en mousse än en kräm skule jag säga, väldigt skön att arbeta med. Nå, sedan kletade jag in dem rejält, trädde en stor socka över varje fot och sov med krämen hela natten. Dagen därpå var mina fötter som helt nya! Tilläggas bör förstås att jag även passade på att fila dem rejält och gav dem ett fotbad så det hela beror säkert inte enbrt på krämen, men jag har använt den en del även efter det och är fortfarande nöjd. Kommer definitivt köpa igen!

1 kommentar:

Kerstin sa...

Denna är min favorit också! Helt extrem bra. Och prisvärd.