måndag 10 augusti 2009

Tävling hos Linda H


Linda H har tävling på sin blogg micromiss.blogg.se och det bara MÅSTE man ju vara med i. I alla fall när det gäller hypade parfymen Kristall från Make Up Store. Surfa in och ta en titt vet jag. Jag älskar Make Up Store produkter, framför allt Microshaddowsen (hur skriver man det i plural??). Jag är lätt beroende av dessa singelskuggor. Får alltid nya habegär när jag går in i någon av deras buiker eller på Kicks. Senast i helgen faktiskt köpte jag en efterlängtad kompis, Sunrise, som kommer att komma upp här på bloggen så småningom. Älskar den, guldig röd skuga som passar när man är lite solbränd.

Utbudet är stort (MASSOR av matta, glammiga och glittriga karameller) och kvaliten hög. Enda nackdelen är väl att det kostar en slant så man har ju inte råd att köpa allt man ser.:-( Har på sistone blivit lite nyfiken på MUS övriga sortiment som jag bara testat på i små doser, ex en twinkleshaddow jag inte gillade alls och en cake eyeliner som däremot är finfin. Har tänkt gå på en av deras 495:-konsultationer eftersom jag ändå har lite önskningar jag vill plocka hem snart men kan inte bestämma mig för var, Malmö-Lund området är att föredra, någpt förslag?
Doften man tävlar om i den här tävlingen är en jag varit lite småsugen på ett tag faktiskt. Nybliven blivit lite mer intresserad av parfym än innan och upptäckt att jag verkligen gillar parfymer med bergamott. Så här skriver Linda på sin blogg om doftnoterna i parfymen:
-
Doftnoter:
Toppnoter: Bergamott, mandarin, fruktkocktail
Hjärtnoter: Jasmine, persika, sandalblomma
Basnoter: Patchouli, vanilj, sandalträ, Mysk, Amber
-
Passar mig bra eftersom jag gillar parfymer med vanilj i basen och som doftar lite godis.:-) Tror jag i alla fall, jag älskar ju Pink Sugar ex från Aqualina. Gillar dock att den här har så mycket frukt i sig istället. Hmm... kanske skulle förbi en MUS och smygsniffa lite i eftermiddag...

Inga kommentarer: